MØD PARTNEREN | BUKSECOMPAGNIET

bildeee

Hvordan Buksecompagniet, en tøjbutik fra Silkeborg, når nye kunder på tværs af Danmark

bildeee
Udfordring
Løsning
Resultat

Successen starter indefra

Buksecompagniet har været igennem en del forandringer, siden de slog dørene op i 1977, bl.a. navneforandring og ejerskift. Men hvad der virkelig tæller, er det som ikke har forandret sig og har drevet den snart 45-år gamle virksomhed til at blive en succesrig, moderne forretning, der har adgang til millioner af kunder på tværs af Danmark.

Agil forretningsforståelse & Connected Retail

Buksecompagniet har altid haft og prioriteret et tæt forhold til sine kunder og lokalområde. Ved at lytte til kundernes behov og tilpasse sig derefter, har firmaet ikke kun klaret sig med skindet på næsen – de har klaret sig rigtig godt.  

Det som kunderne ønsker sig, især under pandemien, er en mere tilgængelig og pålidelig shoppingoplevelse. For at give dem det har Buksecompagniet indgået partnerskab med Connected Retail by Zalando for at sikre sig, at deres fysiske produkter kun er et klik væk. “Vi var ikke i tvivl, da vi blev kontaktet om partnerskab med Connected Retail. Det var en virkelig god mulighed for os, til at øge vores indtjening og sprede vores brand,” fortæller E-commerce Manager Laura Laursen.

“Butikken er ganske gammel, så folk i Silkeborg-området ved udmærket, at vi sætter pris på deres input. Det gode kundeforhold og den gode oplevelse er noget, vi tager med os ind i den digitale verden”. Hvis Buksecompagniet kan lære os noget, så er det, at uanset hvor gammel en butik er, så er det aldrig for sent at modernisere sin forretningstilgang og være åben overfor forandringer, der kan styrke forretningen og imødekomme kundernes behov.

IMG_5254 (1)

“Vi var ikke i tvivl, da vi blev kontaktet om partnerskab med Connected Retail. Det var en virkelig god mulighed for os, til at øge vores indtjening og sprede vores brand”

bc_logo

Laura Laursen, E-commerce manager hos Buksecompagniet

Noget for enhver smag

Buksecompagniets anden styrke er deres brede udvalg af skandinaviske brands til folk i alle aldre og størrelser. Laura forklarer, at butikken forsøger at have noget for alle med “alternativer for kvinder og mænd i alle aldre men også til forskellige stilønsker.” Nu har de gjort deres produkter tilgængelige hos Zalando og derigennem tusindvis af mulige kunder i hele Danmark, der leder efter streetwear, kontor-outfits, sneakers eller pæne sko.

Ved at gøre det har firmaet forøget deres månedlige ordreantal ganske dramatisk. I starten af april 2021 var der omkring 150 ordrer om måneden og slutningen af 2021s højsæson modtog Buksecompagniet over 2000 ordre.

bildevier
bildevier
bilde (2)
bilde (2)
bildredrei
bildredrei

0+

månedlige ordrer i højsæsonen

Fremtiden for den historiske tøjbutik

“I fremtiden vil vi med sikkerhed udbyde et større sortiment hos Zalando. Vi vil bruge tiden på at tilføje vores egne produkter og være de første til at tilbyde visse produkter på platformen.”

Laura og hendes team er kommet langt, men de ønsker at vokse sig endnu større. Og planen er, at fortsætte med at vækste gennem deres stærke kundrelationer og Connected Retail, Zalando.